BLYSS — Brand Identity Zürich
Branding Agentur
blyss-lalique-annualreport-thb.jpg

.... Ein beflügelnder Geschäftsbericht .. A crystal clear annual report ....

 

 

 

 

 

 

 


 

Blyss-Lalique-AnnualReport-2017-07.jpg

....

Ein beflügelnder
Geschäftsbericht

..

A crystal clear annual report

....

 

blyss-lalique-logo-01.jpg

Annual report, editorial design

 

....

Zum dritten Mal schon durften wir dieses Jahr den Geschäftsbericht der Lalique Group gestalten und umsetzen.

Anlässlich des 130-jährigen Jubiläums hat das Luxuslabel eine Kollektion lanciert, die ganz nach dem Vorbild von René Lalique ihre Inspiration aus Flora und Fauna gewinnt – konkret in Form von Schwalben. Diese formten schon das Lalique Logo zu Beginn des letzten Jahrhunderts.

So war es logisch für uns, die flinken Tiere immer wieder mal durchs Layout fliegen zu lassen – dezent und elegant in transparentem Lack gehalten.

..

For the third time, we were able to design and implement the annual report of the Lalique Group this year.

On the occasion of its 130th anniversary, the luxury label has launched a collection that, inspired by René Lalique, derives its inspiration from flora and fauna - specifically in the form of swallows. These already formed the Lalique logo at the beginning of the last century.

So it was logical for us to let the nimble animals fly through the layout again and again - discreetly and elegantly held in transparent lacquer.

....

 
Blyss-Lalique-AnnualReport-2017-01.jpg
Blyss-Lalique-AnnualReport-2017-02.jpg
Blyss-Lalique-AnnualReport-2017-04.jpg
Blyss-Lalique-AnnualReport-2017-03.jpg
 
 

....

2018 feiert Lalique 130-jähriges Jubiläum. Die Geschichte von René Laliques Geburt bis heute wird auf einer ausklappbaren Doppelseite prominent aufgezeigt.

..

In 2018, Lalique celebrates its 130th anniversary. The story of René Lalique‘s birth until today is prominently displayed on a fold-out double page.

....

 
 
Blyss-Lalique-AnnualReport-2017-08.jpg
 

....

Verspielt aber unaufdringlich tauchen die Schwalben je nach Blickwinkel immer wieder auf.

..

Playful but unobtrusive, the swallows appear again and again, depending on the viewing angle.

....

 
Blyss-Lalique-AnnualReport-2017-06.jpg
 

....

Geschäftsbericht 2016

Für ihre Kunstproduktionen geht Lalique Art immer wieder Partnerschaften mit namhaften Künstlern ein. «Truth» von Damien Hirst ist Teil der «Memento Mori Collection» und ziert das Cover vom Jahresbericht 2016.

..

ANNUAL REPORT 2016

For her art productions, Lalique Art repeatedly partners with well-known artists. „Truth“ by Damien Hirst is part of the „Memento Mori Collection“ and graces the cover of the 2016 annual report.

....

 
blyss-lalique-annualreport-07.jpg
blyss-lalique-annualreport-08.jpg
blyss-lalique-annualreport-04.jpg
blyss-lalique-annualreport-03.jpg
blyss-lalique-annualreport-06.jpg
 

....

Geschäftsbericht 2015

Den Geschäftsbericht von 2015 – damals noch unter dem Namen Art and Fragrance erschienen – finden Sie hier.

..

ANNUAL REPORT 2015

The annual report of 2015 - at that time still published under the name Art and Fragrance - can be found here.

....


Weitere Projekte

Smoke and Mirrors

Advertising

....

6 + 1 = Wow!

..

6 + 1= South America

....

corporate Publishing

....

Klare Ansage

..

Making it clear

....

Branding